OmniHis B.V.  Telefoon: 0900-6664447 (0900-OMNIHIS)   |  mijn.OmniHis.nl

Frequently Asked Questions

Hier vindt u de meest gestelde vragen met de bijbehorende antwoorden. Mocht u het antwoord op uw vraag hier niet vinden, neemt u dan contact op met onze Servicedesk op telefoonnummer 0900 – 666 444 7 of via mail: servicedesk@omnihis.nl

Hoelang duurt een overstap naar OmniHisScipio?
Mede omdat er vaak meerdere partijen betrokken zijn, oude HIS leverancier, hostingpartij, certificering, etc rekenen we met een 3 maanden doorlooptijd.
Moet ik een nieuwe computer kopen om OmniHisScipio 4 met Omnis Studio 8 te gebruiken?

Afhankelijk van de leeftijd van uw Mac/PC zal OmniHisScipio 4 en Omnis Studio 8 hier gewoon op werken. Controleer voor de zekerheid de specificaties onder aan deze pagina.

Ondersteunt OmniHis macOS Mojave?

Als geen ander begrijpen we dat u elke nieuwe update van macOS graag wilt uitproberen. Elke nieuwe versie van macOs of ons platform Omnis Studio zullen we eerst voor u testen of OmniHisScipio hier goed op draait. Daarom ons advies aan u om bij elke macOS update even te wachten, zodat wij kunnen onderzoeken of wij deze kunnen ondersteunen.  OmniHisScipio 4 kunt u op macOS Mojave (macOS 10.14) voor productiedoeleinden gebruiken mits u hiervoor  het platform Omnis Studio 8.1.6 geïnstalleerd heeft.

Welke apparatuur kan aan OmniHisScipio worden gekoppeld?

Vele zaken waaronder de Spirometer en de 24-uurs bloeddrukmeter van de firma Welch Allyn.

Welke hostingpartij moet ik kiezen?

Het aanbod verschilt per hostingpartij. Uw keuze kan afhangen van de aangeboden dienst of product. Wel dient u te kiezen voor een gecertificeerde hostingpartner. Deze heeft een contract met OmniHis BV, waarin de wederzijdse rechten en plichten van de hostingpartner en de gebruiker met betrekking tot de hostingdiensten zijn vastgelegd.

Binnenkort met pensioen?

Gaat u binnenkort of op iets langere termijn stoppen met uw praktijk? Maak gebruik van onze dienst "praktijkoverdracht".  Wij helpen u graag met de voorbereiding, dit doen we in 3 stappen.  

1. Inventarisatie/scan,
2. Overzicht van de (benodigde)IT-middelen,
3. Actieplan.

 

Hoe krijg ik als klant toegang tot mijn.omnihis.nl?

Elke klant die bij ons geregistreerd staat kan voor zichzelf en de eigen medewerkers toegang vragen tot het besloten portaal. Op deze portaal zal u de gebruikelijke productinformatie, helpteksten, software downloads, registratie van evenementen, tutorials en nog veel meer kunnen vinden. Registratie via het formulier.

Mag mijn externe ICT'er ook toegang tot mijn.omnihis.nl?

Aan externe ICT medewerkers/systeembeheerders/hostingpartijen wordt op dit moment geen toegang verleend. Zij ontvangen voor nu nog de noodzakelijke informatie via de bij hun bekende medium en een directe link. Hiervoor kunnen zij zich via deze link aanmelden.

Kan ik een training krijgen of mij voor een cursus OmniHisSccipio inschrijven?

Jazeker, training is mogelijk. Ook worden er met regelmaat cursussen en masterclasses gehouden waar je als OmniHisScipio gebruiker kunt inschrijven. Daarnaast wordt er via het mijn.omnihis.nl (het community portaal) vaak informatie over de trainingen gedeeld en kunt u tutorial video's vinden over diverse onderwerpen. Training op locatie nodig? Vraag de sales afdeling naar de mogelijkheden of stuur een mail naar opleidingen@omnihis.nl

Waar kan ik instructies vinden hoe ik met OmniHisScipio kan werken?

In OmniHisScipio is een zeer uitgebreide helpfunctie ingebouwd. Vanuit ieder scherm is met één druk op de knop de bijbehorende helptekst direct beschikbaar. Er kan echter ook op trefwoord worden gezocht naar helpteksten. Thuis zelf even oefenen of kijken hoe het werkt? Vraag dan gratis een demo versie aan.

Doet OmniHis mee aan het programma OPEN?

Jazeker, OmniHis doet mee aan het OPEN-programma; op dit moment bieden wij onze huisartsen al de mogelijkheid om gegevens uit te wisselen met patiënten in een online omgeving. Denk hierbij aan de diverse portaaldiensten die wij bieden zoals eAfspraak, eConsult en eRecept. Later dit jaar worden hieraan nieuwe diensten (die nu al klaar zijn) worden toegevoegd zoals: eInzage en eLab. Met deze toevoegingen kunnen onze huisartsen voldoen aan de wettelijke verplichting en kunnen de patiënten toegang krijgen tot hun eigen medische gegevens. Verder wachten we op de eerste PGO die af zijn om een koppeling te testen. 

Versie ondersteuning

Bij het uitbrengen van elke nieuwe release van OmniHisScipio zijn er altijd aanpassingen ten behoeve van verbetering van het pakket. Om deze reden is het voor onze gebruikers dan ook verstandig om altijd spoedig te updaten naar de meest recente versie.

We adviseren onze gebruikers om zowel het platform Omnis Studio als het HIS (OmniHisScipio) zo goed mogelijk up-to-date te houden tot en met de laatst beschikbare versie. Hiermee voorkomt de gebruiker dat ze voor een probleem onze servicedesk moeten raadplegen, wat in een nieuwere versie is opgelost.  Al kunnen er  situaties aanwezig zijn dat vanwege een waarneemgroep, men niet direct kan updaten en derhalve op de een-na-nieuwste versie werkzaam is. 

Hardware en Systeemeisen

OmniHisScipio gebruikt een ontwikkel omgeving als platform om te functioneren. De leverancier van dit platform (wat soms voor verwarring leidt) heet Omnis inc. Voor het gebruik van de nieuwste versie van OmniHisScipio wordt Omnis Studio versie 8 voorgeschreven.
Hieronder vindt u de relevante informatie aangaande de specs: Minimale systeemvereisten voor Omnis Studio 8 en voor de laatse OmniHisScipio. Zie de installatiepagina hoe u deze kunt installeren.

Minimaal voor Omnis Studio

  • macOS
    • minimaal 2 GB intern geheugen (RAM)
    • 250 MB vrije hardeschijfruimte ter beschikking van Omnis Studio
    • meest recente versie van Java geïnstalleerd
    • minimaal MacOS Sierra (versie 10.12)
    • oudere versies werken maar zijn niet getest, zoals OS X El Capitan (versie 10.11)
    • lager dan besturingssysteem OS X Yosemite (10.10) wordt niet ondersteund
  • Windows
    • minimaal 2 GB intern geheugen (RAM)
    • 250 MB vrije hardeschijfruimte
    • 64-bit versie windows (beperkte ondersteuning voor 32-Bit)
    • minimaal Windows 8 (oudere versies werken maar zijn niet getest. NB: Het is zeer belangrijk dat de laatste update van de systeemsoftware is geïnstalleerd. Dit in verband met de benodigde javaversie).

Minimaal voor de laatste OmniHisScipio versie

  • macOS
    • Aanbevolen iMac, MacMini, MacBook Pro met Intel architectuur
    • minimaal 8 GB intern geheugen (RAM)
    • 1 GB vrije hardeschijfruimte ter beschikking van OmniHisScipio
    • minimaal OS X El Capitan (versie 10.11) of MacOS Sierra (versie 10.12)
  • Windows
    • Aanbevolen een Windows 10 machine van maximaal 2 tot 3 jaar oud
    • minimaal 8 GB intern geheugen (RAM)
    • 1 GB vrije hardeschijfruimte ter beschikking van OmniHisScipio
    • minimaal Windows 8 (oudere versies werken maar zijn niet getest).

Monitoren

Ons advies is om minimaal 19 inch monitoren te gebruiken voor een optimale ervaring van OmniHisScipio. Op kleinere monitoren is het in sommige schermen nodig om te scrollen. De minimale benodigde resolutie is 1620 pixels horizontaal en 1050 pixels verticaal.

Hosten van de data

Alle data wordt opgeslagen in een database bij een hostingpartij. Grote voordelen hiervan zijn dat onze gebruikers niet meer dagelijks een backup hoeven te maken en ook het beheer van de tabellen (medicatie etc.) centraal wordt geregeld. OmniHis B.V. werkt samen met gecertificeerde hostingpartijen waardoor de kwaliteit van de hosting wordt gewaarborgd.

Internet

Wij adviseren onze gebruikers contact op te nemen met hun hostingpartij, die kan per situatie advies geven over de meest optimale netwerkverbinding. OmniHis B.V. adviseert om een zakelijk abonnement af te sluiten, waarbij tenminste een verbinding van 8 Mbps download- en 1 Mbps upload-snelheid wordt gegarandeerd en waarbij de responstijd bij storingen < 1 uur is en een oplostijd van < 8 uur.

Heeft u een vraag?

Stel ze gerust, onze Servicedesk is voor u beschikbaar van 8:00 uur tot 17:30uur.
U kunt ze bereiken via 0900-6664447 (0900-OMNIHIS) Of via het formulier.

Accountmanager

Heeft u vragen?

Neem contact op met:

Michelle Karsenbarg
Accountmanager
michelle@omnihis.nl

OmniHis, van voor en door huiartsen

Door LHV uitgeroepen als meest gebruiksvriendelijke HIS (HuisartsInformatieSysteem - Cijfer 9,2 onderzoek 2016)

Contact gegevens

Kosterijland 70
3981 AJ Bunnik
0900-6664447 (0900-OMNIHIS)
info@omnihis.nl

Copyright © 2019