OmniHis B.V.  Telefoon: 0900-6664447 (0900-OMNIHIS)   |  mijn.OmniHis.nl | Teamviewer Apple of Windows

Onze nieuwe toon die de muziek maakt

Tijden veranderen. Nieuwe inzichten en trends in de markt zorgen ervoor dat we vanuit een breder perspectief kijken naar onze organisatie, Omnihis Scipio en het HIS van de toekomst. Welke rol willen we (blijven) spelen in het leven van jou als huisarts en in praktijken? Om dat uit te dokteren startten we een herpositioneringstraject en ondergaan we nu een metamorfose. We nemen je in dit artikel in vogelvlucht mee in onze nieuwe look en feel. 

Leestijd ± 2 minuten

Jaar in jaar uit ontwikkelen we met veel passie en plezier ons HIS. Steeds een stapje verder, om het zo gebruiksvriendelijk en up-to-date mogelijk te houden. Toch is ontwikkeling van software in een bijna volledig datagedreven 24-uurs economie een wereld van verschil vergeleken met vijf jaar geleden. De mindset van mensen, de manier van werken en de werk-privé balans van mensen is enorm verschoven.

“Omnihis Scipio is nog altijd een van de meest gebruiksvriendelijke en up to date HIS-applicaties, maar de happy flow van gebruikers komt van alle kanten.

Het bewaken van de kwaliteit, legt veel werkdruk op onze organisatie en in het bijzonder ons ontwikkelteam. Het was daarom tijd voor verandering.”

– Ingeborg Pos, team lead software development

Maar hoe? En waar naartoe? We startten een ontdekkingstocht en (her)vonden de ziel van onze organisatie. Wat is de landschap van ons HIS? Wat zijn de producteisen? Wat verwacht de doelgroep? De meningen, ideeën, ervaringen en gevoelens van collega’s werden vakkundig verzameld en uiteengezet tijdens het positioneringstraject, de zogenaamde Discoveryfase. Het was niet voor niets. De rode draad, datgene dat ons bindt, kwam in de workshops langzaamaan boven drijven: we willen de eerstelijnszorg naar een nóg hoger niveau tillen. Samen zorgen voor morgen.

Tijdens de workshops voerden we inspirerende gesprekken. In ons vorige artikel schreven we al over hoe het karakter van onze organisatie als ‘Hero’ en ‘Innocent’ is geduid. Met hulp van beelden of kaarten die een emotie opriepen, verbeeldden of omschreven zijn we verder gaan schetsen en filosoferen. Die gesprekken, oefeningen en opdrachten leidden uiteindelijk tot huisstijl(kleuren), logogebruik, design, tone of voice en kernwaarden.

Voor huisartspraktijken zal onze metamorfose – in jargon ‘rebranding’ genoemd – steeds meer voelbaar zijn. In positieve zin overigens. Duurzaamheid en herkenbaarheid zijn belangrijke uitgangspunten voor de opgefriste uitstraling van onze organisatie. Onze nieuwe organisatie-identiteit wordt dan ook gaandeweg doorgevoerd in onze producten: Omnihis Scipio en het HIS van de toekomst. Het nieuwe logo-ontwerp is in lijn met de kernwaarden en straalt onder andere (regionale) verbinding uit. Onze manier van met elkaar communiceren wordt informeler en transparanter, het woordgebruik eenvoudiger. Meer to the point en passend bij deze tijd. We gaan zelfs tutoyeren. Moet kunnen toch?

Omnihis, het his van de toekomst

Door LHV uitgeroepen als meest gebruiksvriendelijke HIS (HuisartsInformatieSysteem - Cijfer 9,2 onderzoek 2016)

Contactgegevens

Kosterijland 70
3981 AJ Bunnik
0900-6664447 (0900-OMNIHIS)
info@omnihis.nl

Copyright © 2019-2020   Sitemap