OmniHis B.V.  Telefoon: 0900-6664447 (0900-OMNIHIS)   |  mijn.OmniHis.nl | Teamviewer Apple of Windows

Samen zorgen voor morgen

We hebben een nieuwe huisstijl. Er is een nieuwe ambitieuze toekomstvisie geformuleerd. En we hebben verdere stappen gezet met het bouwen van het HIS van de toekomst. In dit bericht vertellen we er meer over.

Leestijd: ±4 minuten

Omnihis Scipio wordt ervaren als het meest gebruiksvriendelijke huisartsinformatiesysteem van Nederland. Om die voorsprong te behouden, hebben we onze visie, kernwaarden en huisstijl vernieuwd. Ook zijn we samen met onze huisartsen gestart met het ontwikkelen van het HIS van de toekomst.

We spelen daarmee in op de toenemende behoefte aan transparantie, efficiëntie, gemak en flexibiliteit van huisartsen. Het verwerken, bekijken en delen van patiëntgegevens wordt makkelijker, efficiënter en veiliger dan ooit.

Ambities in kaart

Om jou als huisarts of medewerker in een huisartsenpraktijk nog beter te bedienen hebben we samen met digital agency Online Department onze ambities voor de komende jaren in kaart gebracht. De tijdsgeest vraagt om met een open vizier naar de zorg te kijken en te pionieren met technologie. Dat past ook bij het karakter van onze organisatie. Onze ambitie is om samen de eerstelijnszorg naar een nóg hoger niveau te tillen. Wij willen dan ook onze verantwoordelijkheid nemen om voor huisartsenpraktijken en zorgcentra de allerbeste digitale tooling te ontwikkelen die er is. Zodat jij overal, altijd en veilig je werk kan doen.

Altijd in beweging

Omdat de wereld razendsnel verandert, is meedenken en meebewegen om op die veranderingen in te spelen cruciaal om betekenisvol te zijn. We willen daarom precies weten wat er speelt in de markt. Wat er in mensen omgaat als ze ons HIS gebruiken. En hoe het gebruik van ons platform makkelijker, sneller en slimmer kan. Onze ambities en visie hebben we vertaald naar een nieuwe identiteit en kernwaarden. Van daaruit bouwen we verder aan het HIS van de toekomst.

Uitbreiding van het team

Ingegeven door alle ideeën en dromen, hebben we onze organisatie voorbereid op wat er komen gaat. Er zijn nu twee ontwikkelteams in huis: één voor Omnihis Scipio en één voor het HIS van de toekomst. De doorontwikkeling en het onderhoud van beide producten loopt synchroon. Door de extra slagkracht en onderlinge samenwerking profiteert iedereen, dus ook Omnihis Scipio-gebruikers, van alle nieuwe ontwikkelingen. 

Hoe zijn we met dit traject gestart?

Tijdens het (her)positioneringstraject hebben we onze persoonlijkheidskenmerken op basis van de archetypes van Jung bepaald. Hier kwamen de types ‘Hero’ en ‘Innocent’ als meest prominent naar voren. Kenmerkend aan het Hero-gehalte is ambitie, vastberadenheid en doelgerichtheid. Een Hero wil graag het goede voorbeeld geven en heeft een winnaarsmentaliteit. Het Innocent-karakter van onze organisatie is samengevat in behulpzaamheid, loyaliteit en de ambitie om de wereld mooier te maken. In de sessies gaven we hiervan een aantal mooie praktijkvoorbeelden.

Verwachtingen overtreffen

Deze twee archetypes hebben we vervolgens doorvertaald naar een tone of voice, doelen en normen en waarden van onze organisatie. In al onze uitingen laten we deze eigenschappen tot leven komen: in ons pand, op onze website en in de software. We zien onszelf als servicegericht, maar kijken ook verder vooruit. We willen een product ontwikkelen dat verwachtingen overtreft, vooral ook omdat we het in nauwe samenwerking met onze community en onze partners ontwikkelen. Onze nieuwe pay-off schetst in vier woorden waar we voor gaan en staan: ‘Samen zorgen voor morgen’. Vanuit de kernwaarden gebruiksvriendelijk, regionaal sterk, digitaal veilig en vooruitstrevend maken we onze beloften waar.

Gebruiksvriendelijk

Een HIS moet slim, snel en logisch werken. Specialisten in gebruiksvriendelijkheid van software van Online Department zijn samen met onze huisartsen aan de slag gegaan om het HIS van de toekomst zo intuïtief mogelijk in te richten. “We doen voortdurend gebruikerstests met huisartsen om de software nóg gebruiksvriendelijker te maken. Het HIS schaalt bijvoorbeeld mee met het apparaat dat je gebruikt. Handelingen in je huisartsenpraktijk zijn op je scherm vanzelfsprekende stappen. Bovendien werkt het HIS van de toekomst in de cloud. Dit doet nog geen enkele andere partij in de branche”, vertelt Ingeborg Pos, team lead software development en aanjager van de nieuwe positionering. “Het betekent dat huisartsen hun HIS overal mee naartoe kunnen nemen. Dat gaat een stap verder dan we al deden. Patiëntendossiers zijn overal beschikbaar, op elk moment en op elk apparaat: pc, laptop, tablet of smartphone. Veiligheid en privacy zijn hierbij natuurlijk volledig geborgd. Daarnaast is er een aantal technische aanpassingen doorgevoerd, waardoor eindgebruikers minder hinder ondervinden van updates.”


Kwalitatief marktonderzoek

Uit het marktonderzoek dat Online Department uitvoerde, kwam ook naar voren dat huisartsen en huisartsenpraktijken flexibiliteit verlangen als het om hun HIS gaat. “Vaak combineren huisartsen hun baan met veel andere zaken. Ze zijn bijvoorbeeld vaak ook ondernemer en veel minder gebonden aan een praktijk”, vertelt Paul Van der Gijp, UX lead bij Online Department. “Ze zijn vaker onderweg en blij met een service die a la Picnic aan de deur komt. Ze willen software met een persoonlijkheid.”

Regionaal sterk

Een van de belangrijkste componenten in de nieuwe visie is het delen van zorginformatie. “Juist dat is juist onze kracht”, gaat Ingeborg verder. “Het HIS kan moeiteloos koppelen met alle andere zorgverleners in de regio. Het maakt dus niet uit of een huisartsenpraktijk wel of niet gebruik maakt van ons HIS om er toch van te profiteren.” Het delen en toegankelijk maken van zorginformatie voor zorgprofessionals wordt zo makkelijker. Regionale samenwerking en afstemming bespaart tijd en geld én voorkomt fouten.

Digitaal veilig

Veilig omgaan met patiëntgegevens is voor ons geen discussie. Voor privacy- en databeveiliging gelden strenge eisen. We moeten voldoen aan Europese wetgeving. Het HIS van de toekomst draait in de cloud. Maak je geen zorgen, ons HIS is volledig ontworpen en ingericht volgens de laatste (digitale) veiligheidsprotocollen zoals NEN7510 en ISO27001.

Vooruitstrevend

Het HIS van de toekomst is opgebouwd uit een fundament, een basislaag. We kunnen hier bouwstenen aan toevoegen. “De gebruiker kan in samenspraak met ons in bepaalde mate bepalen hoe zijn of haar HIS eruit komt te zien”, vult Ingeborg aan. “Op basis van gebruikerstests wordt het HIS beoordeeld en verbeterd. Artsen uit het veld geven continu feedback op de producten die worden gemaakt. En dat is onderscheidend. Door zo nauw samen te werken met huisartsen is snel inspelen op veranderingen en vragen mogelijk. Het geeft de flexibiliteit en snelheid die in dit zorglandschap nodig zijn. Zo geven we samen de toekomst vorm.”

Bouw mee aan het HIS van de toekomst

Met de nieuwe visie, identiteit en productontwikkelingen staan we stevig in onze schoenen voor de toekomst. We nodigen jou van harte uit om met ons mee te bouwen aan het HIS van de toekomst. Bel 0900-6664447 of mail naar info@omnihis.nl.

Omnihis, het his van de toekomst

Door LHV uitgeroepen als meest gebruiksvriendelijke HIS (HuisartsInformatieSysteem - Cijfer 9,2 onderzoek 2016)

Contactgegevens

Kosterijland 70
3981 AJ Bunnik
0900-6664447 (0900-OMNIHIS)
info@omnihis.nl

Copyright © 2019-2020   Sitemap